logo
امروز : چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۸
[ شناسه خبر : ۴۰۹۵۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
معاون فرهنگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه زنجان:

شهادت سیدحسن نصرالله پایان کار مقاومت نیست

شهادت-سیدحسن-نصرالله-پایان-کار-مقاومت-نیست-
معاون فرهنگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه زنجان گفت: عبرت از سرگذشت جنگ احد برای تمام تاریخ است و با شهادت افراد مطرح به دست دژخیمان چیزی تغییر نمی‌کند بلکه جهاد با قدرت ادامه می‌یابد.

حجت‌الاسلام جواد باقری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا» با بیان اینکه در جنگ احد که پیامبر اکرم (ص) برنامه‌ریزی خاص خود را داشتند به همراه مسلمان در این جنگ حضور یافتند و وارد میدان شدند، اظهار کرد: رسول اکرم (ص) در ابتدای جنگ برای اینکه مورد محاصره دشمنان قرار نگیرند یک عده تیرانداز را در دره‌ای که وظیفه دفاع داشتند مستقر و تأکید کردند که در این جنگ چه پیروز یا با شکست رو به رو شویم باید در این مکان مستقر باشید.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه در ابتدای جنگ پیروزی با جبهه مسلمانان بود و این افرادی که در تنگه بودند این فرمایش و تأکیدات رسول خدا (ص) را پشت گوش انداختند و جایگاهی که برایشان تعریف شده بود قرار نگرفتند، ابراز کرد: در جنگ نکته اصلی اطاعت و فرمان‌برداری از امر فرمانده است که در جنگ احد از آن سرپیچی شد.

معاون فرهنگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه زنجان افزود: نیروهای مسلمان در جنگ احد به نیت جمع‌آوری غنایم پست خود را ترک کردند و عده محدودی در میدان بودند و مسلمانان فکر نمی‌کردند مشرکان از این موضوع سوءاستفاده کنند و از این روش بر مسلمانان ضربات سخت وارد کنند.

وی با اشاره به اینکه در جنگ احد شرایط سختی بر مسلمان ایجاد شد دشمن با ترفند ایجاد شایعه در میان مسلمانان که پیامبر اکرم (ص) به شهادت رسیده است، تصریح کرد: این شایعه باعث شد مسلمانانی که در جنگ حضور داشتند روحیه خود را ببازند و در قرآن نیز آمده است آیا زمانی که پیامبر اکرم (ص) از دنیا رفت شما باید به اعتقادات قبلی بازگردید؟ و خداوند به شدت در قرآن این افراد را نهی می‌کند.

باقری بیان کرد: در بین اصحاب جامعه نفراتی بودند که شایعه شهادت پیامبر اکرم (ص) را شنیدند و نگران موضوع شدند عده‌ای به سمت کوه رفتند و میدان جنگ خالی شد و برخی متمایل به مشرکان شدند و اینجاست که قرآن این افراد را سرزنش می‌کند.

وی تصریح کرد: عبرت از سرگذشت جنگ احد برای تمام تاریخ است و محدود به زمان پیامبر اکرم (ص) نیست و در زمان حال نیز کاربرد دارد.

معاون فرهنگی نهاد مقام معظم رهبری تأکید کرد: اگر دقت کنیم در می‌یابیم که در طول تاریخ بسیاری از بزرگان را در جنگ‌ها و وقایع مختلف از دست داده‌ایم و نمونه آن شهادت امام حسین (ع) است که در راه خدا و اسلام به شهید شدند و از این‌رو حفظ دین و نظام امری مهم است و باید در راه آن جان‌فشانی کرد. 

باقری اضافه کرد: درس دیگری که از واقعه جنگ احد می‌توان دریافت کرد این است که اطاعت از امر رهبر در هر شرایطی مهم و ضروری است.

وی گفت: مسیر شهادت مسیر روشنی است که هر کس وظیفه دارد آن را ادامه دهد هر چند در این راه بزرگانی باشد و به شهادت برسند ولی راه ادامه دارد و در شرایط کنونی در روزهای اخیر شاهد شهادت بزرگ مرد میدان مقاومت شهید سید حسن نصرالله به همراه فرماندهان حزب‌الله بودیم که به دست رژیم منحوس صهیونیستی به شهادت رسیدند و این شهادت به معنای پایان راه مقاومت نیست.

معاون فرهنگی نهاد مقام معظم رهبری ادامه داد: به گفته رهبر انقلاب ادامه راه شهدا یک ساختاری محکمی بوده و هر چند شهادت و فقدان آنان خسارت است ولی به معنای اتمام راه پیروزی و مسیر مقاومت نیست.

باقری افزود: امروزه در راه مقاومت شاهد جانفشانی‌های بیش‌تر خواهیم بود و جبهه مقاومت با تمام نیرو، اتحاد و وحدت وارد میدان می‌شوند و برای آزادی فلسطین و قدس شریف تمام تلاش خود را به کار خواهند گرفت.

وی عنوان کرد: مسیر جهاد و مقاومت تا ریشه‌کنی حکومت ظلم و فساد در منطقه ادامه خواهد داشت و همه برای فرمان مقام معظم رهبری که فرمودند؛ بر هر مسلمانی وظیفه است که از مظلومان حمایت کند و ما هم آماده هستیم در این مسیر بنا به فرمایشات رهبر عزیز انقلاب هر چه در توان داریم دریغ نکنیم و خود، فرزندان و خانواده در این مسیر حرکت کنیم.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۵۹
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۲۴
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۲
  • غروب آفتاب : ۱۷:۳۹
  • اذان مغرب : ۱۷:۵۷
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۱۹